سه‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۳
۰ نفر

فصل نقل و انتقالات لیگ برتر در حالی به پایان رسید که ‌ علیپور و عزیزمحمدی اعضای ستاد رسیدگی به تخلفات فوتبال، باردیگر خبرساز شده‌اند.

فوتبال

آنها هر از گاهی با تصمیمات خود سوژه‌های جالب‌توجهی به رسانه‌ها می‌دهند و حالا بعد از تعیین سقف قرارداد، تعدادی از مربیان و بازیکنان را احضار کرده‌اند تا در مورد مبلغ و نحوه امضای قرارداد و مسائل مختلف دیگر از آنها سؤال کنند. ارتباط مربیان و بازیکنان با خبرنگاران هم یکی دیگر از مباحثی است که سازمان لیگ روی آن دست گذاشته ‌ است.

همچنین می‌گویند یک فهرست50 نفره از مربیان و بازیکنان توسط مسئولان سازمان لیگ تهیه شده که فعلا4 مربی و 23 بازیکن احضار شده‌اند. البته این اقدام سازمان لیگ با انتقادهایی نیز همراه بوده و خیلی‌ها معتقدند که در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ هم اشتباهات و تخلفاتی صورت می‌گیرد ولی نهادی وجود ندارد که به ضعف‌ها و تخلفات فدراسیون رسیدگی کند.

اعتراض قلعه‌نویی

امیر قلعه‌نویی جزو مربیانی است که احضار شده تا در مورد مبلغ قراردادش توضیحاتی را ارائه دهد ولی او در تازه‌ترین اظهاراتش همچنان نسبت به مواضع خود عقب‌نشینی نمی‌کند؛ «دلیلی ندارد در مورد مبلغ قراردادم حرف بزنم. هرکس توضیح می‌خواهد از باشگاه توضیحاتش را بگیرد و من نباید به کسی توضیح بدهم. برای خلافی که انجام نداده‌ام به سازمان لیگ نمی‌روم و توضیح نمی‌دهم.» عزیزمحمدی گفته که اگر قلعه‌نویی برای توضیح به سازمان لیگ نیاید، کارت مربیگری‌اش صادر نمی‌شود ولی سرمربی تراکتور می‌گوید: «اگر کارت ما را صادر کردند که هیچ و اگر نکردند پول تراکتورسازی را پس می‌دهم و می‌گویم خدانگهدار فوتبال.»

جعفری، مدیرعامل تراکتورسازی اما با حمایت از قلعه‌نویی می‌گوید: «سازمان لیگ اگر می‌خواهد قرارداد قلعه‌نویی را بررسی کند بهتر است از کانال باشگاه وارد شود. عزیزمحمدی و همکارانش تا به امروز در این خصوص صحبتی با ما نکرده‌اند. البته شک نداشته باشید قلعه‌نویی در لیگ یازدهم سرمربی تراکتورسازی است و روی نیمکت می‌نشیند.»

واکنش درخشان و جلالی

حمید درخشان هم برای ثبت قرارداد رسمی با شاهین مشکل دارد که خودش در این مورد می‌گوید: «هنوز از من نخواسته‌اند درباره رعایت‌کردن یا نکردن سقف قرارداد یا مسائل دیگر توضیح بدهم اما اگر هم بخواهند مشکلی ندارم. البته من با قانون سقف قرارداد مخالفم.»

مجید جلالی، سرمربی فولاد هم که اسمش توسط سازمان لیگ اعلام شده در این خصوص می‌گوید: «از سازمان لیگ کسی به من زنگ نزده و وقتی چیزی به من گفته نشده نمی‌دانم باید چه بگویم.»

مسعود رضاییان، قائم مقام فولاد هم از جلالی حمایت می‌کند: «تا جایی که من مطلع هستم جلالی در این دوسالی که در فولاد بوده چک سفید امضا کرده و از سقف قرارداد تخطی نکرده است.» در بین بازیکنانی که باید برای توضیح دادن در مورد مبلغ قراردادشان به سازمان لیگ بروند نام مهدی مهدوی‌کیا و محمد محمدی 2 بازیکن جدید داماش هم به چشم می‌خورد. مهدوی‌کیا در این مورد می‌گوید:

«هیچ جای دنیا سقف قرارداد وجود ندارد و من نمی‌دانم آقایان دنبال چه چیزهایی هستند. مگر می‌شود تمامی بازیکنان به یک اندازه پول بگیرند؟» محمدی، دروازه‌بان داماش هم معتقد است که قانون سقف قرارداد کامل نیست و در این خصوص می‌گوید: «مسئولان فدراسیون با گذاشتن این قانون دنبال یکسری اهداف هستند و طبیعی است که باید رعایت شود ولی این موضوع مشخص است که همه سقف قرارداد را دور می‌زنند. اگر مسئولان به معنای واقعی می‌خواهند این قانون را اجرا کنند، باید کاری کنند که سقف قرارداد قابل دور زدن نباشد. الان کمتر بازیکنی را می‌توان پیدا کرد که فقط در حد سقف قرارداد پول گرفته باشد.»

استیلی: دوستی با خبرنگاران هیچ ایرادی ندارد

آخرین اقدام سازمان لیگ متهم کردن حمید استیلی بود و سرمربی پرسپولیس باید در مورد ارتباط با 2 خبرنگار بعضی از نکات مبهم را پاسخ بدهد. استیلی اما در این مورد می‌گوید: «دوستی با آنها هیچ ایرادی ندارد و من همیشه با همه خبرنگارانی که تماس می‌گیرند رابطه مشخص و روشنی دارم که هیچ وقت از یک چارچوب منطقی خارج نخواهد شد.

نمی‌دانم چه دلیلی دارد که به سازمان لیگ احضار شده‌ام ولی مطمئنا بعد از بازگشت به ایران به سازمان لیگ خواهم رفت تا ببینم آقایان چه صحبتی دارند. من از هیچ احدی نمی‌ترسم و هر سؤالی دارند، می‌توانند بپرسند، چون همیشه سالم و پاک زندگی کرده‌ام. در ضمن بهتر بود این‌موضوع را قبل از رسانه‌ای کردن به خودم می‌گفتند. »

more

  مربیان فراموشکار

more

 سنگ‌های بزرگ برای نفروختن

کد خبر 141418
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز